Jak dobrze wybrać wykonawcę w programie Czyste Powietrze?

Współpraca z wykonawcą w programie Czyste Powietrze to ważna decyzja.  Należy ją podjąć świadomie i bez presji.
 
A jak wybrać dobrego wykonawcę, aby uniknąć nadużyć?
 
  1. Sprawdź, czy firma faktycznie istnieje i ma doświadczenie;
  2. Zapytaj o warunki umowy, gwarancji i serwisu;
  3. Wymagaj precyzyjnego określenia zakresu prac, terminów i harmonogramu płatności;
  4. Korzystaj ze wzoru umowy, dostępnego na naszej stronie (treści oznaczone gwiazdką są obowiązkowe). 
 
Przypominamy:
 
Wykonawca musi działać co najmniej rok na rynku usług lub mieć minimum 15 zrealizowanych inwestycji dla beneficjentów Czystego Powietrza;
 
Umowa powinna być zgodna z audytem energetycznym.
 
Unikaj pochopnych działań i nacisków – to właśnie pośpiech i presja są najczęściej wykorzystywane przez nieuczciwych wykonawców;
 
Uważaj na osoby podszywające się pod urzędników, a także na materiały reklamowe bezprawnie używające logotypów programu lub instytucji.
 
Dobrze wybrany wykonawca to nie tylko mniejsze ryzyko, ale też większa szansa na sprawną realizację i spokojną kontrolę w przyszłości.
 
Previous Audyt energetyczny w programie Czyste Powietrze
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku © 2024