Ruszyła kampania społeczna “Marnowanie energii jest głupie”. Zainaugurował ją film z ekstrawagancką rodziną Beztroskich w roli głównej.
Każde marnowanie energii jest głupie, nie tylko to beztroskie – przekonuje Fundacja Filmova, która kampanię prowadzi.
Ważne jest to, aby po obejrzeniu filmu, odbiorca pomyślał: O nie, ja nie chcę być jak bohaterowie spotu, to głupie!
Zaskoczenie, humor, karykatura, wyolbrzymienie, przerysowane zachowania – czego w tej filmowej produkcji nie ma!
A wszystko po to, aby z uśmiechem, na wesoło przekonywać do oszczędzania energii w codziennym życiu.
Oszczędzać energię warto. Nie tylko są niższe rachunki, ale poprawia się także jakość powietrza poprzez mniejszą emisję dwutlenku węgla do atmosfery.
Wyłączanie niepotrzebnego światła, ale i nieużywanych urządzeń pozwala zaoszczędzić kilkanaście procent energii.
Warto też zainwestować w nowoczesne ledowe oświetlenie. W kilka miesięcy o 50% zmniejszają się koszty oświetlenia i zwraca się poniesiony koszt na inwestycję.
Kolejne kilowatogodziny można zaoszczędzić poprzez całkowite wypełnienie pralki czy zmywarki.
A zupełnie inaczej jest z czajnikiem elektrycznym. Wlewamy do niego tylko tyle wody, ile potrzebujemy.
W gospodarstwie domowym najwięcej prądu pożera lodówka. Warto regularnie ją odmrażać, nie otwierać za często, wkładać tylko schłodzone potrawy.
Kampania społeczna przekonuje do oszczędzania energii w codziennym życiu. Realizowana jest w radiu oraz w mediach społecznościowych. Prowadzona w ramach Regionalnego Programu Wsparcia Edukacji Ekologicznej.